Wednesday, October 07, 2015

Assalamualaikum.

Selalunya orang akan masukkan kutipan duit raya ke dalam akaun bank anak-anak, kan? Saya pun macam tu juga sebelum ni. Tapi sejak dah celik emas, saya gunakan strategi yang lain pula.

1. Tukar Duit Raya Kepada Emas

Sebahagian daripada duit raya anak-anak, kami tukarkan kepada emas dalam bentuk goldbar. Dan kami akan simpankan emas ini sampai anak-anak besar. Nanti bolehlah digunakan untuk tujuan pendidikan mereka. Tak perlu lagi bergantung pada PTPTN, InsyaAllah.

Dijangkakan harga emas pada tahun 2020 nanti adalah RM500/gram. Tak sampai lima tahun pun lagi. Kalau kita simpan emas ni sehingga 10-20 tahun lagi, agak-agaknya sudah berapa keuntungannya? Sudah pasti berlipat-kali ganda!

2. Beza Harga Emas Dalam Masa 2 Bulan

Saya belikan emas untuk anak-anak pada 12 Ogos 2015, dan harganya RM158/gram. Setelah dua bulan, harga emas mencecah RM182/gram pada 6 Oktober 2015. Perbezaan sebanyak RM24/gram dalam masa dua bulan sahaja!

Berbaloi kan? Itu baru dua bulan ye. Sebab tu la kita kena mula mengumpul emas secepat yang mungkin. Dapat konsisten satu gram sebulan pun dah cukup. InsyaAllah, bila kita perlukan duit nanti, kita boleh pajakkan emas-emas tersebut untuk dapatkan duit tunai.

Ok sebut pasal pajak, semalam saya ada dapat satu ilmu baru tentang teknik pajak-memajak dari seorang otai emas di BOP Powergold. Suami saya dah tuliskan kupasannya di dalam blog emas kami.
Boleh klik sini >>> Rahsia Teknik Pajak Emas Yang Ramai Terlepas Pandang
Bagi yang ingin tukarkan duit raya anak kepada emas, bolehlah hubungi saya ye. =)
Untuk sebarang pertanyaan mengenai emas dan Powergold, sila hubungi saya di nombor ini;

013-7613044 (SMS/Whatsapp) 

Sila tinggalkan komen anda di sini. Saya amat menghargainya. Terima kasih. =)

by MamaBard . 2017 Copyright. All rights reserved. Blog Templates Designed by Blogger Template | Free Blogger Templates