Thursday, May 18, 2017


Assalamualaikum.

Masalah jeragat dan wanita memang tak boleh dipisahkan. Terutamanya bila umur semakin meningkat. Nanti kita akan nampaklah semakin banyak bintik-bintik hitam yang naik di muka.

Nak tahu tak cara mudah untuk hilangkan jeragat ni? Eh tonyoh-tonyoh dengan kertas pasir takkan hilang tau. Pakai pencuci muka sebotol sehari pun tak boleh juga.

Cara untuk hilangkan jeragat ini adalah dengan merawat dari dalam. Teruskan baca untuk tahu lebih lanjut.

Cara Hilangkan Jeragat

1. Betulkan hormon

Jeragat disebabkan oleh kecelaruan hormon dalam badan. Jadi untuk atasi masalah ini, kita perlu rawat masalah hormon terlebih dahulu.

2. Tingkatkan pengambilan vitamin C

Pengambilan vitamin C yang mencukupi akan menyekat penghasilan jeragat. Vitamin C membantu mencerahkan kulit, melambatkan penuaan, dan juga digunakan dalam penghasilan kolagen. Bila kolagen bertambah, kulit muka kita akan bertambah anjal.

 

3. Ambil vitamin E

Vitamin E juga penting untuk kecantikan kulit. Pengambilan vitamin E secara konsisten akan membantu menghilangkan jeragat pada kulit. Selain di makan, vitamin E juga boleh dijadikan masker. Apabila kering, ktia cuma perlu sental kulit secara perlahan-lahan untuk mengeluarkan sel-sel kulit mati.

Sila tinggalkan komen anda di sini. Saya amat menghargainya. Terima kasih. =)

by MamaBard . 2017 Copyright. All rights reserved. Blog Templates Designed by Blogger Template | Free Blogger Templates